
آموزش راه اندازی سی پنل (cPanel)
2023/08/21
آموزش راه اندازی سایت روی سرور مجازی لینوکس
2023/08/26احتمالاً صدها بار شنیده اید که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک ابزار بازاریابی دیجیتال حیاتی است. اما آیا واقعاً می دانید سئو چگونه کار میکند؟ حتی اگر درک اولیه ای از آنچه که مستلزم آن است داشته باشید، ممکن است هنوز درک کاملی از این فرآیند پیچیده و چندوجهی نداشته باشید.
سئو از عناصر متعددی تشکیل شده است، و دانستن اینکه آنها چیستند و چگونه کار می کنند، برای درک اینکه چرا سئو بسیار مهم است، کلیدی است. به طور خلاصه، سئو بسیار مهم است زیرا باعث می شود وب سایت شما بیشتر دیده شود و این به معنای ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان است.
همچنین ابزاری ارزشمند برای آگاهی از برند، ایجاد روابط با مشتریان بالقوه و قرار دادن خود به عنوان یک متخصص معتبر و قابل اعتماد در حوزه کاری شما است. بنابراین، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد سئو بدانید و چرا برای موفقیت در دنیای دیجیتال امروز ضروری است.
عناصر حیاتی سئو
در اینجا به طور کامل عناصر حیاتی سئو را معرفی میکنیم.
کلمات کلیدی
روزهایی که کلمات کلیدی تنها تکنیک سئو مهم بودند، گذشته است، اما این بدان معنا نیست که آنها هنوز حیاتی نیستند. تفاوت در این است که امروزه کلمات کلیدی باید به خوبی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند، با دقت انتخاب شوند و در محتوای شما با احتیاط استفاده شوند تا اثربخش باشند.
اما دقیقاً کلمات کلیدی چیست؟ کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که مشتریان بالقوه برای یافتن محتوای آنلاین از آنها استفاده می کنند و سپس برندها می توانند برای ارتباط با مشتریان احتمالی که به دنبال محصولات و خدمات آنها هستند، استفاده کنند.
هنگام تحقیق برای کلمات کلیدی، مهم است که به دنبال مواردی باشید که دارای نرخ جستجوی بالا و رقابت کم هستند و کلمات کلیدی کوتاه (مانند سئو)، کلمات کلیدی بلند (مانند آموزش سئو سایت) و کلمات کلیدی محلی (مانند آموزش سئو در شیراز) برای کار بر روی محتوای شما. همراه با کلیدواژه اصلی یا اولیه، باید کلمات کلیدی ثانویه و ثالثی نیز داشته باشید زیرا همچنان ارزشی برای کسب و کار شما دارند. در نهایت، از کلمات کلیدی برای بهینه سازی تمام عناوین، URL ها و سایر عناصر سئوی درون صفحه خود استفاده کنید.
محتوا
محتوا بخش مهمی از سئو است زیرا وسیله ای است که برای دستیابی و جذب مخاطب از آن استفاده می کنید. دانستن هدف خود و ایجاد محتوای مناسب ضروری است.
به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک گلخانه هستید و می خواهید بازدید خود را افزایش دهید، ممکن است یک سری وبلاگ در مورد باغبانی، انتخاب گونه های مناسب گیاهان، نکات رشد و موارد دیگر منتشر کنید. وقتی شخصی که میخواست درباره باغبانی بداند به دنبال آن اطلاعات میرفت، وبلاگ شما ظاهر میشد و میتوانستید با ارائه اطلاعات ارزشمند با آن مشتری ارتباط برقرار کنید. ایده این است که برای مثال، زمانی که زمان خرید یک گیاه فرا رسید، شما اولین گلخانهای باشید که به ذهن خطور میکند.
بازاریابی موتورهای جستجو
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به تلاش های بازاریابی پولی اشاره دارد و شامل مواردی مانند تبلیغات بومی، گوگل ادوردز، تبلیغات رسانه های اجتماعی، پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغات خرید گوگل، تبلیغات نمایشی و موارد دیگر می شود.
اگرچه SEM همیشه جزء اصلی یک استراتژی جامع سئو نیست، اما جایگاه خود را دارد زیرا می تواند به شما در دستیابی به مخاطبان جدید و بسیار هدفمند کمک کند. شما همچنین می توانید SEO و SEM خود را با هم کار کنید.
نمونه هایی از فعالیت های تبلیغاتی SEM عبارتند از:
- کمپین های پولی و هدفمند
- کپی مبتنی بر کلمه کلیدی که به طور خاص به تجارت یا محصول شما مربوط می شود
- شاخص های عملکرد مانند نرخ کلیک (CTR) و هزینه به ازای هر کلیک (CPC)
مشاهده و رتبه بندی
یکی از مهمترین کارکردهای سئو افزایش بازدید است، به این معنی که وقتی مشتریان بالقوه چیزی را که شما باید ارائه دهید، راحت تر شما را پیدا کنند. دیده شدن ارتباط مستقیمی با رتبه شما دارد.
هرچه در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که شما را ببینند و به سایت شما مراجعه کنند، بنابراین افزایش رتبه صفحه ارگانیک شما بسیار مهم است. هر چه تلاشهای شما در سئو مؤثرتر باشد، رتبه شما بالاتر میرود و بازدید بهتری خواهید داشت، که به ویژه وقتی در نظر بگیرید که یک چهارم کاربران وب هرگز از اولین SERP کلیک نمیکنند، اهمیت دارد.
ترافیک وب
افزایش ترافیک وب یکی از اهداف اصلی سئو است و زمانی که بازدید و رتبه را افزایش می دهید ترافیک را افزایش می دهید. این را برای لحظه ای در نظر بگیرید: رتبه شماره 1 در جستجوی گوگل نزدیک به 32 درصد از کلیک ها را به خود اختصاص می دهد و تنها یک نقطه بالاتر در نتایج جستجو می تواند CTR را تا 30.8 درصد افزایش دهد.
جام طلایی برای بسیاری از بازاریابان، “تصویر ویژه” است که اغلب به عنوان موقعیت شماره 0 شناخته می شود زیرا در بالای URL رتبه بندی شده اول ظاهر می شود. این معمولاً محتوایی است که از یک صفحه در یک وبلاگ گرفته شده است که به سؤالی که مردم در جستجوی آن هستند پاسخ می دهد و می تواند به کلیک ارگانیک شما کمک زیادی کند.
بنابراین، اگر میخواهید افراد بیشتری وبسایت شما را از طریق یک موتور جستجو پیدا کنند، باید از روشهای سئو استفاده کنید که به شما کمک میکند در بین پنج موقعیت برتر و در حالت ایدهآل رتبه یک قرار بگیرید.
اعتبار
اعتبار صفحه (PA) به طور فزاینده ای برای موتورهای جستجو مهم است زیرا برای کاربران وب اهمیت بیشتری پیدا می کند. در اصل، اعتبار به این معنی است که وب سایت شما قابل اعتماد، با کیفیت بالا، مرتبط است و چیزی برای ارائه دارد.
امتیازات از 1 تا 100 متغیر است و هر چه امتیاز شما بیشتر باشد، سایت شما از اعتبار بیشتری برخوردار است. شما می توانید رتبه PA خود را با استفاده از ابزارهایی مانند Moz بیابید و در حالی که تأثیرگذاری بر آن دشوار است، بسیاری از کارشناسان سئو معتقدند که این به پروفایل پیوند مربوط می شود – دریافت لینک های خارجی از منابع معتبر و پربازدید.
ایجاد یک تجربه بهتر
یکی دیگر از دلایل حیاتی بودن سئو این است که تمام زمانی که برای تولید محتوای عالی و بهینه سازی سئو روی صفحه می گذارید، قابلیت استفاده سایت شما را بهبود می بخشد. این یک تجربه یکپارچه و مثبت برای مشتری ایجاد می کند.
به عنوان مثال، هنگامی که اقداماتی را انجام می دهید تا سایت خود را ریسپانسیو کنید، آن را برای همه بازدیدکنندگان تلفن همراه شما و همچنین افرادی که از لپ تاپ یا دسکتاپ بازدید می کنند قابل استفاده می کند. به طور مشابه، با افزایش سرعت بارگذاری صفحه خود، نرخ پرش خود را کاهش می دهید و بازدیدکنندگان را تشویق می کنید که زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنند. مصرف کنندگان انتظار دارند که یک صفحه در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری شود، با محدودیتی در بارگذاری تا سه ثانیه خزش نکند! هرچه زمان بارگذاری بیشتر باشد، نرخ پرش بیشتر و تبدیل شما کمتر می شود.
به یاد داشته باشید، موتورهای جستجو خطاپذیر هستند
سئو مهم است زیرا موتورهای جستجو کامل نیستند. اگر برای مقابله با شکست آنها اقدامات لازم را انجام ندهید، وب سایت شما بهای آن را خواهد پرداخت.
به عنوان مثال، اگر سایتی ساختار پیوند مناسبی نداشته باشد، موتورهای جستجو ممکن است سایت را به درستی خزیده و فهرست بندی نکنند که می تواند رتبه بندی را کاهش دهد. خطاهای کدنویسی می توانند موتورهای جستجو را به طور کامل مسدود کنند و بدون توجه به اینکه چقدر زمان برای سایر تلاش های سئو اختصاص می دهید، رتبه سایت شما را غیرممکن می کند. سایر زمینه های رایج که در آن موتورهای جستجو ممکن است با مشکل مواجه شوند عبارتند از:
- صفحات تکراری
- فرم ها
- تصاویر، فلش، فایل های صوتی، ویدئو و سایر محتوای غیر متنی
- زبان و مفاهیم
سخن پایانی
نتایجی که از سئو به دست میآیند ماندگاری زیادی دارند و نرخ بازگشت سرمایه سئو به دلیل هدف قرار دادن مخاطبانی که نیاز به کسب و کار شما دارند، بسیار بالاست. به همین دلیل دیگر نیازی به تبلیغات نخواهید داشت و نیازی نیست که برای این بخش هزینه کنید.
چنانچه نیاز داشتید سایتتان را سئو کنید، میتوانید به تیم سئو سایت در شیراز فرازگامان مراجعه کنید.