بهره‌گیری از یک نسخه Mobile Friendly

بهره‌گیری از یک نسخه Mobile Friendly برای فروشگاه اینترنتی شانس فروش محصولات را تا ۶۷% افزایش می‌دهد،

در حقیقت (۱/۳) خریدها از طریق نسخه موبایل انجام خواهد شد و نیمی از ترافیک موجود در فروشگاه متعلق به موبایل خواهد بود.

 

 

گوگل در ژوئن سال ۲۰۰۹ ابزاری عمومی برای اندازه گیری سرعت و قابلیت های صفحات سایت را به نام page speed tool منتشر کرد.

در ماه ژانویه ۲۰۱۵ گوگل نسخه دوم از این ابزار را با نام page speed insights منتشر کرد

که علاوه بر بررسی سرعت و بهینه بودن صفحات وب به صاحبان سایت ها کمک می کند

تا سایتی متناسب با استانداردهای mobile friendly داشته باشند.

این ابزار، پلت فرمی است که بر تطبیق وب سایت هایی متناسب با استانداردهای mobile friendly و تعیین عملکرد آن ها تمرکز می کند.

طراحان وب، کارشناسان سئو و بازاریابان دیجیتالی، همه و همه شروع به استفاده از این ابزار کرده اند

تا خود را با استانداردهای mobile friendly منطبق کنند.

با این حال اگر سایت خود را با ابزار insight page speed مبنی بر استانداردهای mobile friendly تنظیم کنید،

باز هم ممکن است موتورهای جستجو گوگل قادر به بررسی آن ها نباشند،

چرا که گوگل در حال ارائه الگوریتم جدید خود، به نام Mobilegeddon می باشد.

مشکلات تطبیق بر الگوریتم های mobile friendly گوگل

الگوریتم mobile friendly گوگل در ۲۱ آپریل منتشرشده است.

این الگوریتم تنها روی نتایج جستجو که توسط موبایل انجام می شود تاثیر دارد.

با به روزرسانی الگوریتم های mobile friendly گوگل، سایت هایی که متناسب با موبایل نباشند

جایگاه خود را در رتبه بندی موتورهای جستجو از دست می دهند

و برعکس سایت هایی که mobile friendly طراحی شده باشند جایگاه بالاتری در رتبه بندی موتورهای جستجو کسب می کنند.

در نتیجه سایت هایی که منطبق بر الگوریتم های mobile friendly گوگل نباشند کاربران خود را از دست می دهند.

اگرچه ابزار page speed insight به ما کمک می کند که سایتی متناسب با استانداردهای طراحی رسپانسیو داشته باشیم،

ولی این ابزار از ربات های گوگل و قواعد فایل robots.txt برای بررسی صفحات استفاده نمی کند،

بلکه صفحات را مبنی بر چگونگی مشاهده سایت توسط کاربران واقعی بررسی می کند.

پست های بیشتر...

درخواست طراحی وب سایت

پیمایش به بالا