از کجا برنامه نویسی یاد بگیریم؟

چرا برنامه‌نویسی مهم است؟

در طی سال‌های اخیر تکنولوژی و فناوری پیشرفت ‌های زیادی کرده است و تأثیر قابل توجهی بر آینده شغلی دانش آموزان گذاشته است. رشد و پیشرفت تکنولوژی وابسته به توسعه نرم‌افزارها می‌باشد. توسعه نرم افزارها و محصولات جدید نیاز به برنامه‌نویسی و کدنویسی دارد. بنابراین، زبان های برنامه نویسی و برنامه نویسی مهم ترین بخش فناوری توسعه نرم افزار هستند.

برای یادگیری زبان های برنامه نویسی نیاز است تا با اساس طراحی وب سایت آشنایی داشته باشید. همچنین اگر می خواهید برنامه نویسی وب سایت و یا اپلیکیشن خود را به صورت اصولی یاد بگیرید نیاز است تا به مدت چند ماه در یک شرکت طراحی وب سایت کارآموزی بگذرانید.

برنامه نویسی چیست؟

برنامه‌نویسی فرآیند طراحی و ساخت برنامه های اجرایی برای انجام وظایف خاص است. همچنین با ارسال دستورالعمل‌ها و ارائه وظایف با استفاده از کدهای باینری به برقراری ارتباط با رایانه کمک می کند. برنامه‌نویسی همچنین به شما امکان می دهد تا نرم افزارهای کامپیوتری و سیستم عامل ها را به همراه ایجاد وب سایت ها، برنامه ها و غیره ایجاد کنید.

 

یادگیری برنامه نویسی

چرا باید برنامه‌نویسی را یاد بگیریم؟

تک تک برنامه ها و نرم افزارها با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلف کدنویسی می شوند. در مدت زمان کوتاهی، کد‌نویسی و برنامه نویسی به حل مشکلات پیچیده بدون هیچ خطری کمک کرده است.

مهارت های کد‌نویسی و برنامه نویسی نیز به بهبود مهارت های ارتباطی و همکاری کمک می کند. برنامه ها و هر پیاده سازی توسعه یافته با استفاده از برنامه‌نویسی در هر بخش مفید هستند. در تلاش برای یادگیری برنامه‌نویسی، اکنون وارد بخش بعدی می شویم که در آن منابعی را در مورد نحوه شروع برنامه‌نویسی بررسی می کنیم.

چگونه یادگیری برنامه‌نویسی را استارت بزنیم؟

منابع زیادی برای یادگیری برنامه‌نویسی در دسترس شما هستند، مانند یادگیری از مقالات، پادکست‌های آنلاین، جوامع یا گروه‌های کدنویس در رسانه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌ها، ویدیوهای یوتیوب، Stackoverflow، Github، پروژه‌ها و نمونه کارهای خود طراحی، بوت کمپ‌های آنلاین، و غیره. بیایید نگاهی به منابع برتر در مورد نحوه شروع برنامه‌نویسی بیندازیم.

 

برنامه نویسی را از کجا شروع کنیم؟

  1. بوت کمپ های آنلاین

یکی از بهترین راه ها برای یادگیری برنامه نویسی ، از طریق بوت کمپ های آنلاین است. این بوت کمپ ها محتوای خوبی را به زبان ها و فناوری های مختلف ارائه می دهند و به میلیون ها نفر کمک کرده اند تا دانش خود را در زمینه برنامه‌نویسی توسعه دهند و مهارت خود را ارتقا دهند. آنها همچنین گواهینامه هایی را بر اساس عملکرد یادگیرنده ارائه می دهند که می تواند مزیت قابل توجهی در هنگام درخواست شغل باشد. نمونه هایی از پلتفرم های ارائه دهنده بوت کمپ آنلاین: Simplilearn، HackerRank، Codecademy و غیره.

  1. یوتیوب

یوتیوب یک پلتفرم به اشتراک گذاری ویدیو و رسانه اجتماعی آنلاین است که در آن افراد می توانند ویدیوهایی در مورد موضوعات مختلف در زمینه کد‌نویسی و برنامه نویسی پیدا کنند. به دلیل محتوای انتخاب شده و روش های عالی مورد استفاده برای توضیح موضوعات، ویدیوهای یوتیوب در زمینه کد‌نویسی و برنامه نویسی در بین زبان آموزان محبوب هستند و همچنین یکی از بهترین منابع برای یافتن آموزش با کیفیت هستند. YouTube همچنین به ارائه کلاس‌های زنده و وبینارها کمک می‌کند تا یادگیری را برای همه آسان و مقرون به صرفه کند.

 

یوتیوب

  1. رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی در چند وقت اخیر به یک پدیده تبدیل شده است. همه از این پلتفرم ها استفاده می کنند و زمان بیشتری را صرف آن می کنند. کاربران می توانند موارد مختلفی را در این پلتفرم ها پست کنند، به اشتراک بگذارند و تبلیغ کنند، به ویژه تبلیغ کنندگانی که مخاطبان هدف آنها زبان آموزانی هستند که به دنبال راه ها و ابزارهایی برای یادگیری کد‌نویسی و برنامه نویسی هستند. هدف از این پست‌ها و تبلیغات، که اساساً بدون هزینه است، آگاه کردن مردم از فناوری‌ها و نوآوری‌های جدید و به اشتراک گذاشتن روش‌هایی است که می‌توانند برای پیگیری علایق خود و آشنایی با این فناوری‌های در حال تغییر اتخاذ کنند.

آموزش‌دهندگان و مربیان از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ارائه درس هایی در مورد برنامه‌نویسی و برنامه نویسی استفاده می کنند.

 

social_media

  1. پروژه های Real-Time

کار بر روی پروژه های Real-Time بهترین راه برای یادگیری نحوه برنامه‌نویسی است. این فرصت را برای کار با یک تیم فراهم می کند و به کسب دانش عملی بیشتر کمک می کند. پروژه های بلادرنگ همچنین در بهبود مهارت های کد‌نویسی و برنامه نویسی و همچنین یادگیری عمیق موضوع مفید هستند.

  1. رویدادها و چالش های کدنویسی

زبان آموزان به دنبال رویدادها و چالش هایی هستند تا دانش خود را در زمینه برنامه‌نویسی بهبود بخشند. این رویدادها و چالش‌ها فرصتی برای کار بر روی فناوری‌ها و زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف فراهم می‌کنند که می‌تواند در شروع یادگیری برنامه‌نویسی کمک زیادی کند. چالش ها و فرصت های زیادی به صورت آنلاین و آفلاین در دسترس هستند. این یکی از بهترین راه ها برای شروع حرفه ای است. به عنوان مثال: HackerRank، CodeChef، TopCoder و غیره.

  1. ابزار توسعه

بسیاری از ابزارها و فناوری ها در پلتفرم های مختلف در دسترس هستند. ابزارهای توسعه نقش مهمی در یادگیری برنامه‌نویسی دارند و یک نیاز اساسی در توسعه نرم افزار هستند. ابزارها به افزایش دانش در مورد توسعه نرم افزار کمک می کنند و درک قوی و تسلط بیشتری بر برنامه نویسی دارند. بسیاری از افراد به دلیل نقشی که در توسعه نرم افزار دارند به یادگیری ابزارهای مختلف تمایل دارند.

  1. GitHub

GitHub یک منبع برنامه نویسی است که معمولاً برای اشتراک گذاری کد استفاده می شود. این بزرگترین انجمن برای کدنویسان است. GitHub این فرصت را برای کار با یک تیم در پروژه ها فراهم می کند. کدهای اصلی زیادی از زبان های مختلف در GitHub موجود است. GitHub به میلیون ها نفر در ارتقاء مهارت و افزایش عملکردشان در برنامه‌نویسی کمک می کند.

github

 

  1. Stack Overflow

Stack Overflow جامعه ای است که به وب سایت های مبتنی بر پرسش و پاسخ معروف است. این شامل طیف گسترده ای از موضوعات در برنامه نویسی کامپیوتر است. این وب سایت شامل پرسش و پاسخ برای موضوعات برنامه نویسی و کد‌نویسی است و تمامی تکنیک های مرتبط را پوشش می دهد. مزیت اصلی استفاده از این وب‌سایت، تعامل بین افراد است که به دریافت ایده در مورد نحوه عملکرد و پردازش برنامه کمک می کند.

stackoverflow

 

اینها تعداد محدودی از منابع آسان، قدرتمند و پرطرفداری هستند که می‌توان از آنها برای شروع برنامه‌نویسی استفاده کرد. حالا بیایید چند زبان برنامه نویسی پرطرفدار را ببینیم.

زبان های برنامه نویسی پرطرفدار در دنیا

زبان های برنامه نویسی کلید توسعه نرم افزار هستند. زبان های برنامه نویسی مختلفی برای توسعه برنامه ها و نرم افزارهای کامپیوتری استفاده می شود.

برخی از زبان های برنامه نویسی پیشرو در صنعت فناوری اطلاعات فعلی به شرح زیر است.

  • پایتون

پایتون یک زبان برنامه نویسی سطح بالا است زیرا زبان نگارش برنامه نویسی پایتون برای همه قابل درک است. این به طور کامل با کتابخانه هایی بارگذاری شده است که به پیاده سازی محاسبات علمی کمک می کنند. استقرار یا پیاده سازی و کار پایتون در هر محیطی ساده و آسان است. پایتون عمدتا برای ساختن نرم افزارهای حرفه ای استفاده می شود. برخی از برنامه‌ها و شرکت‌های اصلی که از پایتون استفاده می‌کنند عبارتند از Facebook، Quora، Dropbox و غیره.

یادگیری زبان پایتون

 

  • جاوا

نزدیک به هزاران برنامه کاربردی، نرم افزار و ابزار توسعه با استفاده از جاوا ساخته شده‌اند. جاوا بسیاری از IDE ها (نرم افزار توسعه یکپارچه) را برای ساخت برنامه های کاربردی ایمن فراهم می کند که به اشکال‌زدایی و بازسازی خودکار کمک می کند و توسعه را آسان و سریع می کند. برخی از برنامه ها و شرکت های اصلی که از جاوا استفاده می کنند عبارتند از نتفلیکس، گوگل، اینستاگرام و غیره.

  • جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت وظیفه توسعه سریع و امن برنامه ها و نرم افزارهای تحت وب را بر عهده دارد. تعامل بیشتری با کاربر فراهم می کند و به گسترش برخی از فناوری های نوآورانه که شامل بازی، رندر، انیمیشن و غیره است کمک می کند. با جاوا اسکریپت می توان روی پلتفرم ها و مرورگرهای متعدد کار کرد. برخی از برنامه‌ها و شرکت‌های اصلی که از جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند عبارتند از LinkedIn، PayPal، Walmart و غیره.

  • GO

زبان GO به ساختن نرم افزار به روشی ساده، قابل اعتماد و کارآمد کمک می کند. این عمدتا برای شبکه های پیشرفته استفاده می شود.

در برنامه های مختلفی مانند DevOps، Server-Side و Cloud Applications استفاده می شود. زبان GO همچنین به افزودن حافظه پنهان بیشتر برای پردازنده برای بهبود عملکرد برنامه کمک می کند. برخی از برنامه ها و شرکت های اصلی که از GO استفاده می کنند عبارتند از: گوگل، اوبر، دراپ باکس و غیره.

  • زبان سوئیفت

زبان سوئیفت به یکی از سریع‌ترین زبان‌ها در سال‌های اخیر تبدیل شده است. به دلیل نحوه نگارش ساده و اجرای آسان، نوشتن و درک یک زبان سوئیفت آسان است. زبان سوئیفت سرعت توسعه را بهبود می بخشد که مزیت مهمی برای کاهش هزینه‌ها است. برخی از برنامه ها و شرکت های اصلی که از سویفت استفاده می کنند عبارتند از Whatsapp، Instagram، Accenture و غیره.

یادگیری زبان سوئیفت

 

  • R

R یک نرم افزار رایگان برای محاسبات آماری و گرافیک است که بر روی پلتفرم های مختلف مانند UNIX، Windows و macOS کامپایل و اجرا می شود. R عمدتاً با استفاده از آمار و علم داده توسعه یافته است. برخی از برنامه ها و شرکت های اصلی که از R استفاده می کنند عبارتند از فیس بوک، گوگل، مایکروسافت، توییتر و غیره.

این زبان‌ها چند زبان برنامه نویسی پرطرفدار در صنعت فعلی فناوری اطلاعات بودند. اکنون، اجازه دهید برخی از پلتفرم های پیشرو را بررسی کنیم که از آنجا می توانید نحوه برنامه‌نویسی را یاد بگیرید.

مراحل بهبود سرعت برنامه‌نویسی برای مبتدیان

برنامه‌نویسی و برنامه نویسی با به کارگیری ابزارهای خلاقانه و خلاقانه بر جهان حکومت می کند. دوران مدرن بسیار وابسته به برنامه‌نویسی و برنامه نویسی است. در این آموزش «کد نویسی برای مبتدیان» به مراحل بهبود مهارت های برنامه‌نویسی خود نگاهی بیندازید.

  • هنگامی که برای یادگیری برنامه‌نویسی آماده شدید، باید خلاق باشید و هر روز بر یادگیری تمرکز کنید. یادگیری هر روز می تواند برای به دست آوردن تسلط خوب در برنامه‌نویسی مفیدتر باشد.
  • انواع کتاب های برنامه‌نویسی را مرور کنید. آن‌ها به شما کمک می کنند تا مهارت های برنامه‌نویسی خود را به روشی خلاقانه درک و بهبود بخشید. یادگیری بسیاری از مفاهیم و مدل های برنامه‌نویسی به شما در اجرای چندین ایده خلاقانه و نوآورانه کمک زیادی می کند.
  • روی پروژه‌های برنامه‌نویسی real-time کار کنید، آنها فرصتی برای فکر کردن و اجرای عمیق آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهند. همچنین مهارت های ارتباطی در حین کار بر روی پروژه های real-time افزایش می‌یابد.
  • به دنبال بازخورد از کارشناسان یا متخصصان باشید، وقتی بازخورد دیگران را دریافت می‌کنید، ایده‌ای برای بهبود و پیاده‌سازی بسیاری از برنامه‌نویسی‌های دیگر به روش بهتری به دست می‌آورید.

پلتفرم هایی برای یادگیری برنامه‌نویسی

پلتفرم‌های آموزش و یادگیری از راه دور نقش مهمی در فراهم کردن فرصت‌هایی برای یادگیری دارند. این پلتفرم ها آموزش را مقرون به صرفه، آسان، کارآمد و در دسترس‌تر کرده‌اند. بسیاری از این پلتفرم‌ها دوره‌ها و برنامه‌های مختلفی را در زمینه برنامه‌نویسی ارائه می‌دهند که می‌تواند به ارتقای دانش شما کمک کند. شما می توانید با مطالعه دروس ارائه شده توسط این پلتفرم های آنلاین در مورد برنامه‌نویسی، یادگیری برنامه‌نویسی را شروع کنید.

  • SkillUp

پلتفرم SkillUp توسط Simplilearn Solution Private Limited ارائه شده است که در سال 2010 توسط آقای کریشنا کومار تاسیس شد. دوره های آنلاین رایگان را برای کسانی که به دنبال تجربه یادگیری بهتر همراه با محتوای با کیفیت و انعطاف پذیری از نظر زمان و سرعت یادگیری هستند ارائه می دهد. هدف اصلی SkillUp ایجاد مهارت های بنیادی قوی برای رشد شغلی است. SkillUp همچنین وبینارهای زنده با کارشناسان و متخصصان صنعت را برای کمک به توسعه فناوری ارائه می دهد.

  • W3Schools

W3Schools یک وب سایت آموزشی رایگان برای یادگیری کد نویسی است که برگرفته از “www” ایجاد شده در سال 1998 است. این وب سایت یکی از وب سایت های برتر برای یادگیری کد نویسی است، که برای افراد مبتدی تا پیشرفته که به دنبال مطالب بیشتر و تسلط بر موضوع هستند، مناسب می‌باشد.

سایت آموزشی w3schools

 

  • HackerRank

HackerRank یک شرکت فنی است که بر چالش‌های برنامه‌نویسی رقابتی برای مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها تمرکز می‌کند. به استخدام شرکت‌های دیگر کمک می‌کند و به ارائه محتوای خوب کمک می‌کند. این شامل جاوا، C++، PHP، Python، SQL، جاوا اسکریپت است و چندین حوزه علوم کامپیوتر را در بر می گیرد.

  • آموزش لینکدین

LinkedIn Learning یک وب‌سایت آمریکایی و زیرمجموعه LinkedIn است که دوره‌های ویدیویی را توسط متخصصان صنعت در زمینه نرم‌افزار، خلاقیت و مهارت‌های تجاری ارائه می‌دهد. تمامی دوره های آموزشی لینکدین به سه دسته تقسیم می شوند: کسب و کار، خلاقیت و فناوری. LinkedIn Learning در سال 1995 توسط Lynda Weinman با نام Lynda.com تأسیس شد و بیش از 15000 دوره و مسیر یادگیری را ارائه می دهد.

  • Codecademy

Codecademy یک پلت فرم تعاملی آنلاین آمریکایی است که کلاس های رایگان برای برنامه‌نویسی در 12 زبان برنامه نویسی مختلف ارائه می دهد. Codecademy در سال 2011 توسط Zach Sims و Ryan Bubinski در نیویورک، ایالات متحده آمریکا تاسیس شد. Codecademy دوره های رایگان برخی از زبان های برتر مانند جاوا، پایتون، توسعه وب، سی شارپ، سوئیفت و سایر زبان های نشانه گذاری مانند CSS، HTML و چند زبان دیگر را ارائه می دهد.

مزایای یادگیری برنامه‌نویسی

 

مزایای برنامه نویسی

پتانسیل کسب درآمد برای متخصصان برنامه نویسی در تمام صنایع بسیار بالا است. برنامه‌نویسی، به عنوان یک مهارت، می تواند آینده شغلی را بهبود بخشد و به یافتن نقش های شغلی پرسود مرتبط با برنامه‌نویسی با دستمزد خوب کمک کند.

یادگیری نحوه برنامه‌نویسی به بهبود دانش، درک بهتر فناوری و توسعه مهارت هایی مانند حل مسئله و استدلال منطقی کمک می کند.

برنامه‌نویسی به افزایش خلاقیت کمک می کند. در حالی که با برنامه ها و پروژه ها سروکار دارید، برنامه‌نویسی از خلاقیت زیادی برای توسعه استفاده می کند و نیاز به تفکر خلاقانه زیادی دارد.

برنامه‌نویسی همچنین می‌تواند به ایجاد اعتماد به نفس کمک کند که می‌تواند برای افراد در زمینه‌های خلاقانه و کسانی که دارای پیشینه‌های فنی و غیرتکنولوژیکی هستند در راه‌اندازی کسب‌وکار خود مفید باشد.

 

نتیجه گیری:

مزایای یادگیری هر زبان برنامه نویسی منحصر بفرد است و مطمئعنا کمک شایانی به پیشرفت شما خواهد کرد. در این مقاله سعی کردیم همه آنچه که لازم است برای یادگیری برنامه نویسی بدانید را برایتان جمع آوری کرده ایم.

جهت درخواست کارآموزی مشخصات خود را در فرم زیر وارد کنید:

"*" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پست های بیشتر...

درخواست طراحی وب سایت

پیمایش به بالا