هفت مرحله ساخت یک وب سایت خبری

چگونه وب سایت خبری و یا خبر گزاری آنلاین راه اندازی کنیم؟

آیا به این فکر کرده اید که داشتن وب سایت به سبک خبری خود چقدر لذت بخش خواهد بود؟ می توانید در مورد آنچه می خواهید بنویسید و موضوعاتی را که برای شما مهم هستند پوشش دهید. اگر چنین است، پس شما در جای درستی هستید. پس چگونه وب سایت خبری راه اندازی کنیم؟ مراحل زیر را دنبال کنید تا به راحتی از فرایند طراحی وب سایت خبری مطلع شوید.

برخی از نمونه های خوب عبارتند از تجارت، امور مالی، افراد مشهور، ورزش یا موارد مشابه پوشش دادن همه نوع اخبار قابل انجام است، اما احتمالاً به تیمی از افراد برای کمک نیاز خواهید داشت این را در نظر بگیرید: هر چه جایگاه شما از نظر نوع اخباری که ارائه می دهید متمرکزتر باشد، مخاطبان شما پذیرای بیشتری هستند. این باعث می شود بعداً کسب درآمد از سایت آسان تر شود.

چگونه وب سایت خبری و یا خبر گزاری آنلاین راه اندازی کنیم؟

انتخاب نام دامنه مناسب پایگاه خبری آنلاین

برای ساختن یک وب سایت خبری، باید چند چیز برای ساختن داشته باشید. اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که نام دامنه مورد نظر خود را برای وب سایت خود خریداری کنید.

ده ها ثبت نام دامنه برای انتخاب وجود دارد، بنابراین یکی را انتخاب کنید و جستجو را شروع کنید. شما می خواهید نام دامنه ای را انتخاب کنید که مناسب شما باشد و با کاری که می خواهید انجام دهید مطابقت دارد. همانطور که گفته شد، ممکن است نتوانید اولین انتخاب خود را پیدا کنید. ممکن است قبلا گرفته شده باشد.

اگر چنین است، به سادگی چیزی نزدیک به آن را جستجو کنید یا از بازی با کلمات یا املای متفاوت استفاده کنید. همچنین می توانید با استفاده از پسوند نام دامنه دیگری جستجو کنید.

اکنون که نام دامنه خود را در اختیار دارید، زمان آن رسیده است که میزبانی وب را پیدا کنید. شرکت های زیادی برای انتخاب وجود خواهند داشت، اما شما می خواهید یکی را پیدا کنید که همه چیزهایی را که برای ایجاد یک وب سایت خبری نیاز دارید در یک نقطه در اختیار شما قرار دهد. هنگامی که هر دوی این موارد را در اختیار دارید، می‌توانیم به انتخاب CMS مناسب و همچنین تم‌ها و افزونه‌ها بپردازیم.

 

طراحی وب سایت خبری

 

استفاده از وردپرس بهترین روش برای راه اندازی وب سایت خبری

اکنون که نام دامنه و میزبانی وب شما امن است، وقت آن است که یک CMS برای ساخت سایت خود انتخاب کنید. در این مورد، من به شما توصیه می کنم از وردپرس برای ساخت سایت خبری خود استفاده کنید. دلایل مختلفی برای این وجود دارد، بنابراین اجازه دهید به برخی از آنها نگاهی بیندازیم.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است . این بدان معنی است که هر کسی می تواند در آن مشارکت کند. از آنجایی که اکنون حدود 40 درصد از تمام سایت‌ها را به صورت آنلاین نگهداری می‌کند، نه تنها محبوب‌تر شده بلکه به رشد خود ادامه می‌دهد. بنابراین از این نظر، شما هرگز مجبور نخواهید بود به دنبال کمک باشید یا برای یافتن آموزش هایی که به شما در ساختن کمک می کند، مشکل پیدا کنید.

سایت خبری جدید وردپرس شما همچنین به هزاران افزونه دسترسی خواهد داشت . این به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به کدنویسی کارهای زیادی را انجام دهید. این مهم است، به خصوص برای مبتدیان. حتی بدون استفاده از افزونه ها، وردپرس بسیار کاربرپسند است. با هزاران قالبی که می‌توانید از آن استفاده کنید و بسازید، یادگیری نحوه ایجاد یک وب‌سایت خبری با وردپرس بهترین گزینه است. در نهایت نصب وردپرس نیز بسیار آسان است. می توانید از روش تک کلیکی موجود در cPanel هاست خود استفاده کنید یا می توانید آن را به صورت دستی نصب کنید .

 

 ویدیو چگونگی راه اندازی سایت پایگاه خبری و خبرگزاری را از دست ندهید.

 

طراحی UX (تجربه کاربری) پایگاه آنلاین خبری

چگونه یک وب سایت خبری راه اندازی کنیم که کاربر پسند و استفاده آسان باشد؟ طراحی UX عالی بسازید.

طراحی برای دیدگاه کاربر، هدف طراحی تجربه کاربری (UX) است. نه تنها باید جذابیت و کاربرد زیبایی یک محصول را در نظر گرفت، بلکه باید قیمت، قابلیت حمل و ارزش کلی محصول را نیز در نظر گرفت. مفهوم سازی و به ثمر نشستن آنها چالش برانگیزتر است.

طراحی UX تمام جنبه های تجربه کاربر، از طراحی تعاملات فردی گرفته تا ظاهر و احساس کلی محصول را در بر می گیرد. طراحی رابط کاربری بر عهده طراحان UX است. آنها ساختار و عملکرد رابط برنامه و همچنین نحوه پیوند اجزای مختلف با یکدیگر را تشریح می کنند. طراحی رابط بخش بزرگی از کار آنها است. اگر رابط کاربری به خوبی کار کند، کاربر تصور مثبتی از آن خواهد داشت. با این حال، اگر ناوبری پیچیده یا غیر شهودی باشد، کاربر احتمالاً هنگام استفاده از رابط منزجر می شود. اجتناب از سناریوی دوم، هدف اصلی یک طراح UX است.

 

 

طراحی UI وب های خبری به روش نوین

چگونه یک وب سایت خبری راه اندازی کنیم که از نظر بصری برای کاربران جذاب باشد؟ طراحی رابط کاربری عالی بسازید. UI بر روی تمام عناصر محصول که آن را متقاعد می کند تمرکز می کند: رنگ ها، سبک دکمه ها، گرافیک ها، انیمیشن ها، تایپوگرافی، اینفوگرافیک ها، ویجت ها، رفتار، پاسخ های دکمه ها و غیره.

طراح UI مسئول نحوه درک کاربر از محصول از دیدگاه بصری است. این یافته‌ها و نتیجه‌گیری‌های علمی طراح UX را می‌گیرد و آنها را به یک فرم هنری خاص تبدیل می‌کند. ترکیب موفق آیکونوگرافی، تایپوگرافی، رنگ، فضا و بافت به کاربر کمک می کند تا به راحتی در برنامه تمام شده حرکت کند.

 

انتخاب تم مناسب برای طراحی وب سایت خبری

انتخاب قالب وردپرس مناسب برای هر نوع وب سایتی مهم است. شما چیزی می خواهید که معرف شما باشد، اما همچنین به شما اجازه می دهد تا پیرامون آن بسازید و منحصر به فرد باشید. هنگامی که یک سایت خبری ایجاد می کنید، باید انواع خاصی از موضوعات را جستجو کنید.

 

 

سئو و بهینه سازی وب سایت خبری

در حالی که برخی از وب سایت های خبری با انگیزه تبادل اطلاعات اخبار ایجاد می کنند، برخی دیگر آن را برای کسب تبلیغات و رتبه های بالاتر ایجاد می کنند. مهم نیست که هدف نهایی شما چیست، اگر وب سایت خبری شما نتواند در بین وب سایت های برتر رتبه بندی کند، به سختی مخاطبان آن را می خوانند. از این رو، بدون شک سئو برای وب سایت های خبری از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، سئو وب سایت های خبری چه تفاوتی با سایرین دارد؟ اگرچه روند بهینه سازی سئو برای وب سایت های خبری تقریباً شبیه به سایر سایت ها است، اما باید رویکرد هدفمندتری را دنبال کنید.

 

چگونه محتوا و اخبار وب سایت خبری را پیدا خواهید کنید؟

در نهایت، شما قطعا باید روند خود را در جای خود داشته باشید. از خودت بپرس:

  • چگونه می خواهید اخبار خاصی را برای گزارش پیدا کنید؟
  • آیا به سادگی موضوعات پرطرفدار را جستجو می کنید و در مورد آنها می نویسید؟
  • آیا در فیدهای خبری سایت های دیگر مشترک می شوید و از این طریق به انتشار اخبار کمک می کنید؟
  • چقدر به کمک نیاز خواهید داشت؟
  • داشته باشید.

اکنون که ایده‌هایی برای محتوا دارید، وقت آن است که واقعاً یک وب‌سایت خبری ایجاد کنید. باز هم، این مراحل را به ترتیب انجام دهید زیرا این روند بسیار آسان تر می شود.

سخن آخر

در دنیای دیجیتالی به هم پیوسته ما، اخبار بطور مداوم در حال پخش است و همیشه تقاضا برای پوشش دقیق و آموزنده وجود دارد. یک وب سایت خبری باکیفیت می تواند مخاطبان زیادی و جریان های درآمد قابل توجهی داشته باشد. ابزارهای مناسب می توانند تولید محتوای خبری جذاب را آسان و مقرون به صرفه کنند.

 

پست های بیشتر...

درخواست طراحی وب سایت

پیمایش به بالا