چگونه تولید محتوا متنی را شروع کنیم؟

محتوا نویسی یا تولید محتوای متنی چیست؟

نوشتن محتوا فرآیند برنامه ریزی، نوشتن و ویرایش محتوای وب است که معمولاً برای اهداف بازاریابی دیجیتال است. این امر می‌تواند شامل نوشتن پست‌ها و مقالات/وبلاگ ها، اسکریپت‌هایی برای ویدیوها و پادکست‌ها، و همچنین محتوایی برای پلتفرم‌های خاص، مانند طوفان توییت در توییتر یا پست‌های متنی در Reddit باشد. تولید محتوا رکن اول و اساسی و یا به عبارتی چرخ حرکت کسب و کار در فضای وب است. 

چرا نوشتن محتوای مناسب مهم است؟

وقتی اکثر مردم “نوشتن محتوا” را می شنوند، به “نوشتن مقاله” فکر می کنند. با این حال، نوشتن محتوا فقط برای پست های وبلاگ مهم نیست. در واقع، نوشتن محتوا برای انواع قالب‌های محتوا مهم است، از جمله:

  • اسکریپت های ویدئویی
  • خبرنامه های ایمیل
  • سخنرانی های کلیدی
  • پست های رسانه های اجتماعی
  • عناوین پادکست
  • کاغذهای سفید
  • کپی صفحه وب
  • صفحات فرود
  • توضیحات ویدیوی یوتیوب

یا به عبارت دیگر:

نوشتن اساس هر محتوایی است که منتشر می کنید.

 

بهترین شیوه های تولید محتوای متنی

بهترین شیوه های تولید محتوای متنی

یک طرح کلی ایجاد کنید:

ایجاد یک طرح کلی اولین گام عالی در فرآیند تولید محتوای متنی است.

رئوس مطالب به دو دلیل اصلی به محتوای شما کمک می کند بهتر ظاهر شود:

ابتدا، طرح‌های کلی شما را مجبور می‌کنند که همه افکارتان را به‌طور سازمان‌دهی‌شده کنار هم بگذارید (به‌جای اینکه همه چیز را از بالای سرتان بنویسید) که واقعا روند نوشتن را تسریع می کند.

دوما، خطوط کلی معمولا به ساختار بسیار بهتری برای محتوای شما منجر می‌شوند. دلیلش این است که یک طرح کلی به شما امکان می‌دهد محتوای خود را از یک «سطح بالا» ببینید که دیدن آن هنگام نوشتن غیرممکن است.

به علاوه، از آنجایی که شما یک طرح کلی دارید، محتوای نهایی شما به تمام نکات مهمی که قبل از شروع نوشتن به آن اشاره کرده اید، می‌رسد.

 

طرح کلی برای تولید محتوای متنی

 

حال چگونه می‌توانید یک طرح کلی مؤثر ایجاد کنید؟

در اینجا دو ​​استراتژی اصلی وجود دارد که به خوبی کار می کنند:

  • از یک محتوایی که قبلا منتشر شده و به خوبی منتشر شده کمک بگیرید: به عنوان مثال، ما تمایل داریم چندین مقاله جدید را در اینجا در farazgaman منتشر کنیم.

بنابراین هنگامی که ما شروع به کار بر روی یک مقاله جدید می کنیم، از ساختار مقالات قبلی به عنوان الگوی پایه استفاده می‌کنیم.

  • از یک الگوی نوشتاری استفاده کنید: اکثر تولید کنندگان محتوای متنی معمولا یک الگوری ثابت برای ثبت محتواهای خود دارند. این الگو دارای یک شروع و یک نتیجه گیری قوی است که در بین این دو بخش سایر توضیحات مربوطه گنجانده شده است. 

به عنوان مثال، فرض کنید قصد دارید یک پست مهمان درباره رژیم لاغری بنویسید. خوب، شما می خواهید “رژیم لاغری” را در گوگل تایپ کنید تا ببینید چه چیزی قبلاً به خوبی انجام شده است. سپس، برخی از بهترین پست ها را بخوانید تا ببینید دقیقاً چه چیزی را باید در مقاله خود پوشش دهید.

 

بهترین شیوه های تولید محتوای متنی

اشتراک گذاری آن را آسان کنید

محتوایی که خواندن و اشتراک‌گذاری آن بسیار آسان است، کلید اصلی محتوای عالی است . شما می توانید یک پست نوشته شده توسط برترین کپی رایتر جهان داشته باشید. اما اگر فهم آن پست برای مردم سخت باشد، هیچ کس آن را نخواهد خواند. در ادامه چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا محتوای خود را برای خواندن، حذف و به اشتراک گذاری آسان تر کنید.

آن را زیبا، غنی و سرگرم کننده نگه دارید

چه در مورد تولید محتوا بنویسید چه در مورد اتومبیل، نوشته شما باید توجه مردم را جلب کند (و حفظ کند) . در غیر این صورت، آنها روی چیز دیگری کلیک می کنند. اینکه چگونه توجه کسی را جلب می کنید به قالبی که با آن کار می کنید بستگی دارد. به طور خاص، سعی کنید پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید:

و اگر می خواهید بنشینید و مقداری صدا ضبط کنید، می خواهید خطوط شما کوتاه و سریع باشد. شما همچنین می خواهید از اظهارات پرانتزی خودداری کنید. هنگام خواندن مطالب داخل پرانتز به راحتی قابل پیگیری است.

اما اگر در حال گوش دادن به صدای خود به عنوان پادکست هستید، می توانید به راحتی «رشته را گم کنید». به طور خلاصه: محتوای نهایی شما برای کار باید فوق العاده جذاب باشد. و مهم نیست که با چه قالبی کار می کنید، این با فرآیند نوشتن محتوا شروع می شود.

 

طرح کلی برای تولید محتوای متنی

 

قابل نقل قول در رسانه های اجتماعی

طبق مطالعه‌ای که انجام دادیم، تعداد بسیار کمی از پست‌های وبلاگ به اشتراک گذاشته می‌شوند یا به آن پیوند داده می‌شوند . و برای افزایش احتمال اینکه محتوای شما در موتورهای جستجو رتبه بندی می شود و در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود.

برای محتوای متنی، این می تواند بیانیه ای باشد که در پست خود برجسته می کنید. و اگر در حال ساختن یک ویدیوی یوتیوب هستید، می توانید یک قطعه کوتاه از آن ویدیو را برای اشتراک گذاری در لینکدین بیرون بیاورید. نکته مهم در اینجا این است که این نقل قول ها را قبل از انتشار پست آماده کنید. سپس، آنها را در محتوای خود برجسته کنید.

 

بهترین شیوه های تولید محتوای متنی

 

زوایای جالب را انتخاب کنید

با 2.3 میلیون پست وبلاگ که هر روز به صورت زنده منتشر می شوند ، نمی توانید فقط چیزی عمومی منتشر کنید و انتظار موجی از بازدیدکنندگان را داشته باشید. در عوض، برای جذب ترافیک به محتوای شما، به یک زاویه قانع کننده نیاز دارد.

یک زاویه به سادگی قلابی است که باعث می‌شود محتوای شما از همه مطالب دیگر در آن موضوع متمایز شود. زاویه شما می تواند یک داستان شخصی باشد. کمی جنجال یا چیزی که به سادگی بهتر از آنچه در بیرون وجود دارد به نظر می رسد . زاویه ای که با آن پیش می روید به مخاطب هدف شما بستگی دارد.

آن را عملی کنید

برای اکثر جایگاه ها، محتوای شما نمی تواند فقط سرگرم کننده باشد. و حتی آموزنده بودن آن نیز کافی نیست. برای اینکه بازاریابی محتوای شما کار کند، محتوای شما باید بسیار مفید باشد .

در اینجا به این صورت است:

  • شامل یک فرآیند گام به گام: بیشتر محتوای موجود فقط لیستی از چیزهایی است که شما از لیست چیزهای دیگران جمع آوری کرده اید. وقتی مجموعه‌ای از نکات یا تکنیک‌ها را به صورت مرحله‌ای سازماندهی می‌کنید، اقدام در مورد محتوای شما فوراً آسان‌تر می‌شود. این مجموعه ای از نکات تصادفی نیست. این محتوا یک برنامه اقدام گام به گام است که هر کسی می تواند آن را دنبال کند.
  • از مثال‌ها استفاده کنید: مثال‌ها اجرای محتوای شما را آسان‌تر می‌کنند. به همین دلیل است که ما محتوای خود را با نمونه های واقعی مثال میزنیم.
  • آن را به روز نگه دارید: یک مرحله یا نمونه قدیمی می تواند یک قطعه عالی را از مسیر خارج کند. توصیه می کنم حداقل سالی یک بار به عقب برگردید و محتوای قدیمی خود را به روز کنید.

 

تولید محتوای متنی در شیراز به صورت حرفه ای

 

آن را قابل اعتماد کنید

برای اینکه افراد بتوانند محتوای شما را به اشتراک بگذارند و به آن لینک دهید، ابتدا باید به آن اعتماد کنند. و در حالی که طراحی در میزان اعتماد مردم به محتوای شما نقش دارد، نوشته شما نیز نقش مهمی ایفا می کند.

در اینجا چند نکته برای قابل اعتمادتر کردن محتوای شما وجود دارد.

  • از گرامر مناسب استفاده کنید: اگر می خواهید مهارت های نوشتاری خود را بهبود ببخشید، ابزاری مانند ویرایشگر Hemingway یا Grammarly می تواند کمک بزرگی باشد.
  • تکالیف خود را انجام دهید: تحقیقات و مراجع نشان می دهد که می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید. به عنوان مثال، هر زمان که یک راهنما می نویسیم، آمار و ارجاعات زیادی را اضافه می کنیم.
  • تجربه دست اول: درباره چیزهایی که تجربه شخصی دارید گزارش دهید. چرا؟ محتوای نوشته شده توسط متخصصان موضوع بسیار نادر است.

 

بهترین شیوه های تولید محتوای متنی

 

 در پایان یک عنوان مغناطیسی و مقدمه به آن بدهید

بیشتر بازدیدکنندگان قبل از رفتن فقط 15 ثانیه را صرف خواندن یک مقاله می کنند. با چنین بازه زمانی کوتاهی، عنوان و معرفی شما بسیار مهم است. در اینجا نحوه ایجاد سرفصل ها و معرفی هایی که کار می کنند آورده شده است:

همانطور که در مطالعه 900 میلیون مقاله کشف شد، سرفصل های بین 14 تا 17 کلمه از نظر به اشتراک گذاری بهترین عملکرد را دارند. برخی از احساسات را به عناوین خود اضافه کنید. این ابزار رایگان به شما یک امتیاز «ارزش بازاریابی عاطفی» می‌دهد که می‌توانید از آن برای ارزیابی تأثیر عاطفی نسخه خود استفاده کنید.

از مقدمه های کوتاه (تقریباً 4 تا 8 جمله) استفاده کنید. به عبارت دیگر: مانند سایت‌های دستور غذا نباشید که قبل از رسیدن به دستور غذای واقعی، مرتب و مرتب می‌چرخند.آنها مزایایی هستند که کسی از خواندن و اجرای آنچه در راهنما آمده است به دست خواهد آورد.

 

نتیجه گیری:

در ادامه منتظر مباحث جدیدی از “چگونه تولید محتوا کنیم ؟” باشید. زیرا این مبحث گسترده می باشد و باید اطلاعات خود را درباره سئو بالا ببرید تا بتوانید محتوا سئو شده تولید کنید. ما در مجموعه فرازگامان شیراز از ابتدای مسیر کسب و کار اینترنتی در کنار شما عزیزان هستیم.

جهت سفارش تهیه محتوای تخصصی از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید:

ارسال پیام صفحه اصلی

"*" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پست های بیشتر...

درخواست طراحی وب سایت

پیمایش به بالا