12 استراتژی برای افزایش فروش آنلاین + همراه با نکات سئو سایت

مهم ترین ترفندهای سئو در فروش

با توجه به افزایش روز افزون فروش اینترنتی، سئو بخش جدا نشدنی از فرآیند کاری و ماندگاری وب سایت های فروش آنلاین شده است. زمانی که سایت شما جز ده سایت اول گوگل باشد مشتریان زیادی خواهید داشت. و در صورت رضایت و اعتماد، آنها کم کم به مشتری‌های وفادار شما تبدیل خواهند شد.

در غیر این صورت (در حالتی که جزء سایت های برتر از نظر گوگل و مردم نباشید) می توان گفت فروش شما تقریبا هیچ است! بله شنیدن این موضوع تا حدودی ترسناک است. ولی جای نگرانی نیست. ما در این مقاله به صورت کاملا عملی 12 شاه کلید اصلی را برای سئو سایت به شما آموزش می دهیم.

در صورت پیاده سازی دقیق موارد گفته شده، سئو و بهینه سازی سایت شما به بهترین شکل ممکن رقم خواهد خورد. و نتیجه آن فروش میلیاردی شما خواهد بود. اگر از گفته های ما تعجب میکنید ادامه مطلب را بخوانید.

 

مهم ترین ترفندهای سئو در فروش

با استفاده از تکنیک های زیر می‌توانید فروش آنلاین خود را افزایش دهید

تشخیص اولین و حیاتی ترین بخش سئو سایت؟ مهم ترین بخش سئو سایت چیست؟

برای پاسخ به این سوال باید هدف شما از ایجاد وب سایت مشخص و واضح باشد. بذارید با یک مثال توضیح دهیم:

  • هدف شما از ایجاد یک وب سایت فروش محصول یا محصولات فیزیکی است؟
  • هدف شما از ایجاد وب سایت ارائه خدمات خاصی به مشتریان است؟
  • هدف شما از ایجاد وب سایت فقط جذب بازدید کننده به سمت سایت است؟
  • و یا اینکه هدف شما از داشتن وب سایت ادغام سه مورد فوق است!!!!!

چهار سوال بالا را به دقت بخوانید و ببینید جزو کدام دسته یا دسته ها هستید. پس از می توانید مهم ترین کلیدواژه هایی که به هدف شما مربوط می شوند را حدس بزنید.

در این مرحله خیلی سخت گیر نباشید. متخصص سئو در پیدا کردن کلیدواژه ها به شما کمک می کند. پس مهم ترین مرحله یا مهم ترین بخش از سئو سایت “پیدا کردن هدف وب سایت” و در راستای آن “پیدا کردن کلیدواژه های مهم” سایت است.

با هر هدفی که شروع کنید، نهایتا بااااااااااید کلیدواژه های اصلی را مشخص کنید. چرا که سئوکار طبق اصلی ترین و منطبق ترین کلیدواژه ها تحقیق خود را برای چیدن برنامه سئو وب سایت شروع می کند.

چیدن برنامه سئو وب سایت چیست؟ در این صفحه بطور کامل در رابطه با استراتژی یا همان برنامه وب سایت توضیح داده ایم.

حال مردم چجوری سایت ما را پیدا می کنند؟

کاربران برای یافتن پاسخ سوالاتشان به گوگل مراجعه می‌کنند. شما با ایجاد یک محتوای مناسب که دغدغه کاربر یا همان پاسخ سوالات کاربر را می دهد، اطلاعات جالب و مرتبط را در سایت خود منتشر می کنید.

در این صورت گوگل اطلاعات سایت شما را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و شما می‌توانید از طریق بهینه سازی وب سایت خود برای گوگل یا همان SEO در سایت خود، هرچه زودتر و بهتر سایتتان را به مشتریان خود نشان دهید.

پیدا کردن کلیدواژه های مهم

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

بعد از مشخص شدن هدف اصلی شما برای ایجاد وب سایت و مشخص شدن کلیدواژه یا کلیدواژه های اصلی باید قدم دوم را بردارید:

شناسایی مخاطبان یا همان پرسونای مخاطب

برای داشتن یک فروش خوب با سود بالا باید مخاطب هدف خود را به کامل و دقیق شناسایی کنید، نیازهای بالفعل و بالقوه او را بدانید و منتاسب با درک، سطح سواد، سلیقه مخاطبان محصولات و فعالیت‌های خود را در سایت به نمایش بگذارید.

از آنجایی که این مطلب در رابطه با ترفند های فروش از طریق سئو می باشد نمی توانیم خیلی ریز وارد جزئیات پرسونای مخاطب شویم اما با چند سوال مهم و اساسی سر نخ های شناخت پرسونای مخاطب را خواهید دانست:

  • مخاطبان وب سایت من در چه رنج سنی هستند؟
  • آیا مواردی از قبیل جنسیت و نژاد در مخاطبان هدف من خاص و قابل توجه است؟
  • علاقه مشترک مخاطبان وب سایت من چیست؟

و سوالاتی از این دست. پاسخ به سوالات زیر باعث می شود تا بتوانید به بهترین شکل ممکن محصولات و خدمات خود را به مشتریان عرضه کنید. پس مرحله شناخت مخاطبان را دست کم نگیرید.

پرسونای مخاطب

پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را پیدا کنید

چه چیزی را به مشتریان خود پیشنهاد می کنید که هیچ کس دیگری آن را ندارد؟ چه محصول یا خدمات منحصر به فردی دارید که هیچ یک از رقبای شما آن را ندارند؟

این امر در خصوص راه اندازی وبسایت های بیزینس های کوچک و فروشگاه‌های آنلاین نوپا بسیار حائز اهمیت است

پس هر چقدر هم که فضای کاری شما رقابت سنگینی داشته باشد سعی کنید یک محصول یا یک خدمت منحصر به فرد ایجاد کنید که بتوانید به واسطه آن فروش منحصر به فرد خود را به مشتریان خود نشان دهید. بدین ترتیب شما یک چیزی بهتر را غیر قابل مقایسه با سایرین دارید که میتواند برای مخاطب بسیار جذاب باشد.
همچنین بهتر است برای شروع شعاری را که می خواهید انتخاب کنید متناسب با آن محصول خاص و یا خدمات خاصی باشد که میخواهید ارائه دهید. بدین ترتیب مانور حرکتی شما در میدان رقابت با وب سایت های بزرگ مشخص می شود.
پیشنهاد فروش منحصر به فرد

تجربه کاربری آسان یا استفاده راحت مشتری از وب سایت

استفاده راحت و لذت بخش مشتری از سایت را تجربه  کاربری می گویند. حال برای ایجاد یک خرید لذت بخش در سایت برای مشتری باید چیکار کنیم؟ چند نکته مهم را در ادامه نام برده ایم:
نکته اول: سعی کنید منوی اصلی سایت و صفحات سایت کاملاً واضح باشند و مسیر حرکت مشتری را به صورت خلاصه در بالای صفحه به او نشان دهید. به این مسیر حرکت اصطلاحا bread crumb می گویند. پس اگر beard crumb در وب سایت شما تنظیم نشده است به طراح خود درخواست ایجاد آن را بدهید.
همچنین در بالای منوی اصلی سایت در صورت امکان شماره تماس، ایمیل و سایر راه های ارتباطی مهم مثل آدرس فروشگاه حضوری (در صورت وجود) و یا آدرس شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را بنویسید.
این کار باعث می شود اطلاعات تماس شما در تمامی صفحات به کاربر نشان داده شود و در دسترس کاربر باشد. برای تاکید بیشتر بهتر است که راه های ارتباطی را در فوتر سایت هم بنویسید تا در تمامی صفحات به کاربر نشان داده شوند.
نکته دوم: یکی دیگر از راه‌های ایجاد حس خوب و امن خرید از سایت شما برای مشتری، نوشتن سوالات متداول است به صورتی که این سوالات در صفحات مختلف سایت فراخوانی شود.
نکته سوم: همچنین برای ارتباط بهتر کافیست که در صفحات مهم سایت مثل دسته بندی ها و یا صفحات اصلی هدف یک فرم کوچک تماس با ما برای مشتری قرار دهید و از مشتری بخواهید که شماره تلفن خود را در آن فرم بنویسد تا از شما مشاوره رایگان بگیرد. چنین راه های بسیار زیاد باعث جلب رضایت و علاقه مشتری به شما می شود.
نکته چهارم: از طرفی می توانید با ایجاد یک پاپ آپ در صفحه اصلی سایت برای مشتری گزینه ارتباط با ما را خیلی سریع نمایش دهید. پاپ ها هم خیلی وسوسه کننده هستند هم اینکه طراحی کاربری وب سایت شما را جذاب می کنند.
تجربه کاربری

ایجاد حس نیاز در مشتری و تمرکز بر روی نیازهای اصلی مشتری

منظور از این ایجاد حس نیاز چیست؟
برای اینکه بتوانید خدمات مشتری را بخوبی به ارائه دهید باید در اصل نیاز مشتریان را به خوبی شناسایی کنید. این مورد با شناسایی پرسونای مخاطب بسیار نزدیک به هم هستند. اما گاهی بنا به شرایط زمانی خاص و یا شرایط اقتصادی خاص باید بتوانید خدمات ویژه ای برای مشتری در نظر بگیرید.
برای مثال هزینه های حمل و نقل یکی از نیازهای اصلی مشتریانی است که کالاهای بزرگ می خرند. اگر امکان تخفیف ندارید، ارسال در محل را رایگان کنید.
مثال دیگر از ایجاد حس نیاز توضیح همه جانبه و تولید محتوای بسیار قوی در رابطه با محصول یا خدمات است. بطوریکه این محتوا همه جنبه های مهم محصولات یا خدمات شما را در بربگیرد. در نتیجه با سئو کردن چنین صفحه ای، مشتریان در جذب محتوا شده و در صفحه شما باقی می مانند.
نیازهای اصلی مشتری

کامنت مارکتینگ و پاسخ به نظرات و سوالات مشتریان

یکی دیگر از راه‌های جلب رضایت مشتریان، پاسخ به نظرات آنها در بخش کامنت صفحه و در واقع مکالمه کردن دائمی با آنها می باشد. بهتر است که در ابتدا در صفحات مهم وبسایت تعدادی کامنت را خودتان بنویسید و به آنها پاسخ دهید تا مشتریان شما ترغیب شوند و برای شما کامنت بذارن.
در نتیجه، این امر هم باعث می شود که مشتری حس بهتری نسبت به شما پیدا کند، چرا که می بیند شما به کامنت های قبل از او پاسخ داده اید، هم اینکه مدت زمان ماندگاری کاربر را در سایت زیاد می کند، و از همه مهمتر باعث تعامل کاربر در صفحه با شما می شود.
از طرفی شما میتوانید برخی سوالات عمومی و ساده را که دغدغه بسیاری از مشتریان است و یا برخی کلیدواژه های عامیانه را که در متن اصلی صفحه به کار نبرده اید، با طرح پرسش هایی در کامنت ها از آن کلیدواژه ها استفاده کنید.
فراموش نکنید که کامنت ها نیز بخشی از محتوای صفحه هستند و برای گوگل مهم هستند. پس کامنت گذاری را فراموش نکنید.
کامنت مارکتینگ

گرفتن مشاوره دائمی از یک متخصص سئو

در صورتی که مایل هستید سئو وب سایتتان را خودتان انجام دهید و آموزش های لازم را هم در این زمینه کسب کرده اید، در کنار موارد بالا بهتر است که با یک مشاور سئو دائماً در ارتباط باشید. از او راهنمایی بگیرید و مرحله به مرحله اجرای سئو وب سایت تان را با مشاور در میان بگذارید.
مشاور سئو با ارائه راه حل های مناسب در زمان های مناسب به شما کمک می کند تا بهینه ترین روش ها را برای سایت تان پیاده سازی کنید.
متخصص سئو

فعالیت در شبکه های اجتماعی عامل مهم افزایش فروش

یکی از راه های بسیار پر بازده در مارکتینگ و سئو وب سایت این است که فروشگاه های آنلاین خود را به شبکه‌های اجتماعی و سایر رسانه های اجتماعی خود وصل کنید. پس فعالیت در شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید و سعی کنید حداقل لینکدین، یوتیوب، اینستاگرام و واتساپ را داشته باشید.
بدین ترتیب شما می توانید افراد از کانال های مختلف به سمت سایت خود هدایت کنید. بنا به تجربه ثابت شده است که فعالیت در شبکه های اجتماعی به دلیل داشتن تعامل دائمی با مخاطبان باعث می شود افراد به شما علاقه مند شوند. در نتیجه خرید از شما را با یک حس دلبستگی انجام می دهند. ایجاد احساس ارتباط با مشتریان کار ساده ای نیست ولی بسیار موثر است.
فعالیت در شبکه های اجتماعی
نتیجه گیری:
در این مقاله سعی کردیم برای افزایش فروش و بازدهی بیشتر وب سایت به همراه بهینه کردن سایت نکات کاربردی را ارائه کنیم تا شما عزیازن بتوانید از طریق وب‌سایت خود به کسب درآمد برسید.
ما در تیم فرازگامان شیراز از ابتدای مسیر طراحی وب سایت و سئو و تولید محتوا در کنار شما هستیم. همچنین می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما با همکاران ما تماس بگیرید و یا اینکه درخواست خود را از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

"*" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

پست های بیشتر...

درخواست طراحی وب سایت

پیمایش به بالا