8 استراتژی برای محتوای اینستاگرام

هشت راه برای ایجاد استراتژی محتوای اینستاگرام برای کسب و کار شما

در این مقاله خواهید آموخت که تولید محتوا امری بسیار مهم در دنیای امروز تلقی می شود. همچنین برای موفقیت در دنیای مجازی علاوه بر تولید محتوای خوب باید یک برنامه مدون شده یا همان استراتژی محتوا را داشته باشید. در ادامه برای توضیح مفهوم “استراتژی محتوای اینستاگرام” با شما صحبت خواهیم کرد. آنچه در این مقاله شامل:

  1. آنچه را که در اینستاگرام پست می‌کنید، تجزیه و تحلیل کنید
  2. کشف کنید که از چه هشتگ هایی استفاده کنید
  3.  جایگاه درست هشتگ ها را پیدا کنید
  4. تجزیه و تحلیل کنید که چه تعداد هشتگ باید در اینستاگرام استفاده کنید
  5. طول کپشن اینستاگرام خود را ارزیابی کنید
  6. رفتار و واکنش مخاطبان خود را بر اساس محتوای گذشته خود پیش بینی کنید
  7. زمان ارسال در اینستاگرام را مشخص کنید
  8. استراتژی محتوای رقبای خود را در اینستاگرام تجزیه و تحلیل کنید

هشت راه برای ایجاد استراتژی محتوای اینستاگرام برای کسب و کار شما

1. آنچه را که در اینستاگرام پست می‌کنید، تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که تقویم محتوای خود را ایجاد کردید ، به بهترین عملکرد خود توجه داشته باشید و متوجه شوید که چه نوع پست هایی باعث ایجاد تعامل بهتر می شوند.

محتوای خود را بر اساس موارد زیر تجزیه و تحلیل کنید:

  1. کلیک لینک بیو اینستاگرام
  2. تعداد ذخیره ها و اشتراک گذاری ها
  3. نوع محتوا

آنچه را که در اینستاگرام پست می‌کنید، تجزیه و تحلیل کنید

1. کلیک های لینک بیو اینستاگرام را آنالیز کنید

این معیار بسیار مهمی است که باید دنبال شود. اگر شخصی از پروفایل اینستاگرام شما بازدید کند، به این معنی است که پس از دیدن یکی از پست های شما، یک کلیک اضافی روی پروفایل شما انجام داده و از پروفایل شما بازدید کرده است.

اطمینان حاصل کنید که وقتی شخصی از نمایه شما بازدید می کند، می بیند که شما کی هستید، چه می کنید و چرا باید شما را دنبال کند. قابلیت دیگری از اینستاگرام این است که شما میتوانید یک URL به بیو خود اضافه کنید.

  • سایت شما
  • پادکست
  • وبلاگ
  • هر وب سایت دیگری که می خواهید تبلیغ کنید

کلیک های لینک بیو اینستاگرام را آنالیز کنید

2. عملکرد محتوای اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید

در اینستاگرام، مطمئن شوید که یک استراتژی محتوا برای این پنج محله دارید:

  1. داستان ها
  2. خوراک
  3. IGTV
  4. زنده
  5. قرقره ها

توصیه کارشناسان این است که از همه آنها استفاده کنید تا شانس شما برای دیده شدن توسط مخاطبان هدف افزایش یابد. ابتدا از همه آنها استفاده کنید، سپس به معیارها نگاهی بیندازید و ببینید که 3 پست برتر شما کدام است. مخاطبان شما به شما خواهند گفت که چه نوع محتوایی را باید ادامه دهید.

عملکرد محتوای اینستاگرام خود را تجزیه و تحلیل کنید

3. تعداد ذخیره ها و اشتراک گذاری ها را تجزیه و تحلیل کنید

ذخیره و اشتراک گذاری دو معیار ضروری برای تعیین عملکرد محتوای شما در اینستاگرام و نوع محتوایی هستند که باید پست کنید.

از خودت بپرس:

چه نوع محتوایی باعث می شود دنبال کنندگان من بخواهند یک پست را ذخیره کنند؟

شاید نکات، ترفندها، محتوای آموزشی، محتوای پشت صحنه یا نحوه انجام آن.

کمی برای پاسخ به این سؤال وقت بگذارید.

همین سؤال در مورد اشتراک گذاری پست های شما نیز صدق می کند.

چه نوع محتوایی می توانید به عنوان بخشی از برند خود ایجاد کنید که شخصی را تشویق کند تا آن را با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارد؟ این اطلاعات به شما کمک می‌کند محتوایی بسازید که با مخاطبانتان ارتباط بهتری داشته باشد.

در تصویر زیر می توانید اطلاعات مربوط به یکی از پست های علی اصغر رعیت پیشه (مدیر عامل شرکت فرازگامان) را مشاهده کنید. اشتراک گذاری در استوری اینستاگرام صفر است، اما 564 ذخیره دارد

تعداد ذخیره ها و اشتراک گذاری ها را تجزیه و تحلیل کنید

2. آنالیز کنید که از چه هشتگ هایی در اینستاگرام استفاده کنید

اکثر افراد معمولاً هنگام استفاده از هشتگ در اینستاگرام گیج می شوند.

اگر فکر  می‌کنید که با هشتگ زدن زیاد میتوانید تعامل اینستاگرام خود را بالا ببرید اشتباه می‌کنید. برعکس، هشتگ‌های زیاد از حد می توانند گیج کننده باشد و ممکن است مخاطب مناسب را جذب نکنند.

هشتگ ها کلمات کلیدی هستند که می توانید از آنها برای سازماندهی پست های خود در اینستاگرام استفاده کنید و به مردم کمک کنید تا برند شما را سریع شناسایی کنند.

قدرت هشتگ از افرادی است که از کلمات کلیدی مشابه استفاده می کنند. اگر روی یک هشتگ کلیک کنید، باید به پست های بیشتری در همان موضوع دسترسی داشته باشید. به علاوه، اگر به آن موضوع علاقه دارید، می توانید یک هشتگ را در اینستاگرام دنبال کنید.

نوع هشتگ هایی که استفاده می کنید به احساساتی که می خواهید ابراز کنید، محصولاتی که می خواهید توصیه کنید و افرادی که می خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید بستگی دارد. همچنین می توانید از آنها برای شناسایی برند، مکان ها یا رویدادهای خود استفاده کنید.

انواع مختلفی از هشتگ ها وجود دارد که می توانید برای ارتقاء برند یا محصولات خود از آنها استفاده کنید. می توانید از یکی از این موارد استفاده کنید:

  • هشتگ های عمومی
  • هشتگ های مارک دار
  • هشتگ های طاقچه
  • هشتگ های مرتبط با جامعه
  • هشتگ های مکان

 

آنالیز کنید که از چه هشتگ هایی در اینستاگرام استفاده کنید

3. جایگاه درست هشتگ ها را پیدا کنید

کپشن یا نظر؟ سؤال این است.

برخی از افراد آنها را در کپشن ، در انتهای پست یا در اولین نظر قرار می دهند. بسته به ROI اینستاگرام خود، باید آزمایش کنید که چه چیزی برای حساب شما بهتر است.

با این حال، بر اساس آخرین تحقیقات ما در مورد داده های هشتگ های اینستاگرام، 87.7٪ از برندها هشتگ ها را در کپشن قرار می دهند 

4. تجزیه و تحلیل کنید که از چه تعداد هشتگ باید استفاده کنید

اینستاگرام به ازای هر پست فقط 30 هشتگ را مجاز می کند.

محتوای هشتگ‌ها معمولاً مکالمات بیشتری را جذب می‌کند، اما بسیاری از هشتگ‌ها ممکن است کسب‌وکار شما را به خوبی نشان ندهد یا دنبال‌کنندگان اشتباه را جذب کنند.

 

طول کپشن اینستاگرام خود را ارزیابی کنید

 

5. طول کپشن اینستاگرام خود را ارزیابی کنید

معیارهایی که به شما کمک می کند بفهمید که طول عنوان بهینه برای کسب و کار شما چقدر است:

  • توزیع نظرات
  • توزیع لایک
  • رسیدن
  • برداشت ها

به خاطر داشته باشید که اکثر افراد خیلی سریع در فیدهای اینستاگرام اسکرول می کنند. اگر در مورد طولانی بودن کپشن شک دارید، آن را به اختصار نگه دارید.

در سه خط اول، مطمئن شوید که پیام مهم را درج کرده اید و اطمینان حاصل کنید که عنوان توجه کاربران را حفظ می کند و آنها را برای انجام اقدامات بعدی تحت تأثیر قرار می دهد.

 

تجزیه و تحلیل کنید که از چه تعداد هشتگ باید استفاده کنید

6. رفتار مخاطبان خود را بر اساس محتوای گذشته پیش بینی کنید

اقدامات افراد در اینستاگرام منبع خوبی برای اطلاعات است. می‌توانید محتوایی را که پست می‌کنند یا با آن تعامل دارند، علاوه بر علایق، رفتارها، جمعیت‌شناسی آن‌ها تجزیه و تحلیل کنید. شما می توانید از این داده های رسانه های اجتماعی برای برنامه ریزی در مورد بازاریابی آینده و نزدیک شدن به مشتریان بالقوه استفاده کنید.

این بینش ها به شما کمک می کند تا آینده الگوها و روندهای خرید را پیش بینی کنید.

همچنین به پیش بینی محصولاتی که مشتریان بالقوه می خواهند و زمانی که آنها می خواهند کمک می کند. پس از درک روندها، موفق خواهید شد انتظارات مشتریان خود را برآورده کنید.

نکته حرفه ای!

با Socialinsider، می توانید تا 24 ماه داده های پست های تاریخی را در اینستاگرام دریافت کنید و آنها را بر اساس تعامل، نظرات یا لایک ها فیلتر کنید.

رفتار مخاطبان خود را بر اساس محتوای گذشته پیش بینی کنید

7.مشخص کنید چه زمانی در اینستاگرام پست بگذارید

به طور کلی، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام، زمان ناهار یا عصر است که افراد در پایان برنامه کاری خود هستند.

 بهترین زمان برای ارسال پست و برای برند و کسب و کار خود در اینستاگرام ، چهار راه در اینجا وجود دارد:

  • مناطق زمانی برتر خود را شناسایی کنید و ببینید چه زمانی فالوورهای شما آنلاین هستند – این اطلاعات از طریق برنامه تجزیه و تحلیل بومی در دسترس هستند.
  • زمان های مختلف ارسال را آزمایش کنید و پیشرفت خود را اندازه گیری کنید.
  • اندازه گیری کنید که رقبای شما چه زمانی پست می گذارند.
  • رفتار صنعت خود را پیگیری کنید.

زمان انتشار پست اینستارگرام

8. استراتژی محتوای رقبای خود را در اینستاگرام تجزیه و تحلیل کنید

هنگامی که در مرحله برنامه ریزی هستید، باید دو نوع رقیب در اینستاگرام را در نظر بگیرید :

  • گروه اول به رقبای برتر برند یا کسانی که احتمالاً بر درآمد سالانه شما تأثیر می گذارند مربوط می شود.
  • گروه دیگر رقبا شامل رقبای مشتاق یا برندهایی است که شما به دنبال آنها بوده اید.

نکته حرفه ای!

برای پیشی گرفتن از رقبا و افزایش آگاهی از برند خود در شبکه های اجتماعی، معیارهای رقابتی اینستاگرام ایجاد کنید و صنعت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

استراتژی محتوای رقبای خود را در اینستاگرام تجزیه و تحلیل کنید

کلام پایانی

استراتژی محتوای خود را در اینستاگرام چگونه تحلیل می کنید؟

فرآیند شما برای ایجاد محتوای باکیفیت در اینستاگرام چیست؟

امروزه، مدیران رسانه های اجتماعی با فهرستی از معیارهایی که باید دنبال کنند، روبه رشد هستند. اندازه‌گیری تلاش‌های شما در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند بسیار دشوار باشد.

مراحل توضیح داده شده در این مقاله را دنبال کنید تا با استراتژی محتوای خود در صدر قرار بگیرید. برای تجزیه و تحلیل پست های خود در اینستاگرام و ایجاد معیارهایی برای کسب و کار خود، جلسات هفتگی یا حداقل ماهانه ترتیب دهید.

جهت سفارش تولید محتوای تخصصی برای شبکه ی اجتماعی خود با تیم تولید محتوای فرازگامان در شیراز در ارتباط باشید:

"*" indicates required fields

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

 

پست های بیشتر...

درخواست طراحی وب سایت

پیمایش به بالا