چرا بک لینک برای سایت مهم است ؟

برای متمایز کردن خود از رقبا در یک بازار شلوغ، باید راه هایی برای جذب مشتریان جدید بیابید. ممکن است قبلاً در مورد SEO و نحوه استفاده از آن برای جذب ترافیک وب سایت بیشتر بدانید، زیرا SEO به شما کمک می کند در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه خوبی داشته باشید.

بک لینک ها یکی از مهمترین جنبه های سئو هستند زیرا به موتورهای جستجو مانند گوگل نشان می دهند که وب سایت شما قابل اعتماد است، به خصوص زمانی که توسط دامنه های معتبر دیگری به آن لینک شده باشد. هرچه کیفیت بک لینک های شما بالاتر باشد، ممکن است در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید.

 

بک لینک چیست؟

بک لینک های سئو لینک هایی از یک وب سایت دیگر به سایت شما هستند. بک لینک های با کیفیت می توانند رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهند و در جستجوها بیشتر دیده شوند و به وب سایت شما ترافیک بیشتری بدهند.

بک لینک تنها یکی از جنبه های سئو است. از آنجایی که بک لینک ها خارج از سایت شما اتفاق می افتند، اغلب به عنوان سئوی خارج از صفحه به حساب می آیند و نه سئو داخلی، که به محتوای سایت شما اشاره دارد. بک لینک های با کیفیت مانند نظرات هستند: آنها توصیه ای از یک سایت دیگر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد یک موضوع خاص هستند.

در نهایت، موتورهای جستجو از بک لینک ها استفاده می کنند تا مشخص کنند که وب سایت شما چقدر به عبارت های جستجو قابل اعتماد و مرتبط است. بک لینک برای سئو ضروری است زیرا هرچه محتوای وب سایت شما قابل اعتمادتر باشد، گوگل به شما پاداش بیشتری می دهد.

 

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک های سئو به روش های مختلف می توانند به رشد وب سایت ها کمک کنند: اگر می خواهید در صفحه اول SERP ها رتبه بندی شوید، باید خود را از رقبای خود متمایز کنید. اکثر کسب و کارهای کوچک به نوعی سئو را انجام می دهند. با این حال، اغلب اوقات، مشاغل کوچک سئو را به معیارهای درون صفحه محدود می کنند، جایی که آنها کلمات کلیدی هدفمند را در محتوای وب سایت قرار می دهند تا در SERP رتبه بالاتری داشته باشند و ترافیک وب بیشتری دریافت کنند.

بک لینک ها رتبه شما را در سئو بهبود می بخشند زیرا کیفیت و کمیت لینک ها به عنوان قابلیت اطمینان و رای اعتماد سایر وب سایت ها تفسیر می شود. هرچه وب سایت شما بک لینک بیشتری داشته باشد، ممکن است در عبارات جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. در حالی که همیشه اینطور نیست، بک لینک ها می توانند رتبه صفحه شما را برای عبارات جستجوی مرتبط افزایش دهند. اما مسلماً باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیرید، مانند: سئوی درون صفحه و سرعت صفحه.

بک لینک ها یافتن وب سایت شما را آسان تر می کنند، که به نوبه خود آن را بیشتر قابل مشاهده می کند. وقتی شروع به کار با بک لینک می کنید، موتورهای جستجو ممکن است محتوای شما را راحت تر پیدا کنند.

علاوه بر این، بک لینک می تواند از طریق ترافیک ارجاع، بازدیدکنندگان بیشتری را برای وبسایت شما به ارمغان بیاورد. کاربرانی که یک وب سایت محبوب را مطالعه می کنند ممکن است بر روی بک لینک های شما کلیک کرده و به صفحه مربوطه هدایت شوند تا بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد یک موضوع خاص پیدا کنند.

بک لینک ها همچنین می توانند اعتبار دامنه شما را افزایش دهند. اگرچه اعتبار دامنه یک عامل رتبه بندی در گوگل نیست، اما بسیاری از ابزارهای سئو از این معیار برای مقایسه شما با رقبایتان برای یافتن راه هایی برای بهبود استراتژی خود استفاده می کنند. در نهایت، هرچه اعتبار دامنه شما بالاتر باشد، احتمال اینکه در SERP ها رتبه بالایی داشته باشید، بیشتر می شود. در حالی که اعتبار دامنه یک عامل رتبه‌بندی نیست، می‌توانید از آن برای بررسی اینکه آیا تلاش‌های شما باعث بهبود رتبه‌بندی شما می‌شود یا خیر، استفاده کنید.

بک لینک ها همچنین باعث افزایش شناخت از برند می شوند. کسب‌وکارها باید همیشه در کمپین‌های شناخت از برند سرمایه‌گذاری کنند، زیرا دائماً باید محصولات و خدمات جدید را برای جذب مشتریان جدید مورد توجه قرار دهند. هنگامی که از وب سایت های مورد اعتماد که هزاران بازدید کننده در ماه دارند بک لینک دریافت می کنید، می توانید به بازدیدکنندگان آن وب سایت دسترسی پیدا کنید و شناخت از برند خود را افزایش دهید.

بک لینک کردن بسیار آسان است، اما زمان می برد و نیاز به یک استراتژی دارد. اما لازم نیست برای ایجاد بک لینک برای وب سایت خود یک متخصص سئو باشید.

 

چطور میتونیم یه بک لینک خوب داشته باشیم؟

بهترین بک لینک ها مرتبط و قابل اعتماد هستند و ترافیک ارجاع را به سایت شما هدایت می کنند.

ارتباط یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کرد. بک لینک های شما باید در وب سایت ها یا صفحات مرتبط با صفحه ای که به اشتراک می گذارید باشد. به عنوان مثال، اگر محصولات سگ را می فروشید، می توانید به دنبال فرصت های بک لینک در وبلاگ های سگ باشید. همچنین، خوانندگان وبلاگ سگ بیشتر از خوانندگان وبلاگ زیبایی روی لینک شما کلیک می کنند.

اعتبار یکی دیگر از موارد مهم است، زیرا بک لینک سایت های معتبر ارزش بیشتری دارند و به عنوان یک مرجع در نظر گرفته شدن روی سایت شما نیز تاثیر می گذارد. البته، همیشه اینطور نیست. متأسفانه، وب سایت های معتبر همیشه ترافیک زیادی دریافت نمی کنند. با این حال، ترافیک موضوعی است که همیشه باید در نظر داشته باشید زیرا هر چه یک وب سایت ترافیک بیشتری دریافت کند، احتمال ارسال ترافیک ارجاع به سایت شما بیشتر می شود. با این وجود، بک لینک از صفحات پربازدید لزوماً بر رتبه بندی تأثیر نمی گذارد.

نوع بک لینک نیز بر میزان مفید بودن آن برای وب سایت شما تأثیر می گذارد. دو نوع بک لینک وجود دارد که باید در نظر بگیرید: لینک های dofollow و nofollow. بک لینک های Nofollow کمتر از لینک های dofollow بر رتبه بندی تأثیر می گذارند، اما هنوز هم می توانند اعتباری را به شما بدهند. بنابراین، باید لینک های dofollow را در اولویت قرار دهید تا مطمئن باشید که استراتژی بک لینک شما رتبه شما را بهبود می بخشد.

علاوه بر این، شما باید متن مناسبی را برای تبلیغ بک لینک خود را در نظر بگیرید که به آن Anchor Text می­گویند. Anchor Text متنی حاوی URL است که به وب سایت شما منتهی می شود. Anchor Text را به گونه ای انتخاب کنید که به خوبی با متن وب سایت مطابقت داشته باشد.

بک لینک فرآیندی با یک هدف مشخص است: افزایش ترافیک وب سایت با رتبه بندی بالاتر در SERP. با این حال، این هدف واقعی نیست. پس از همه، هدف اصلی شما باید افزایش ترافیک وب سایتتان باشد. اگر بک لینک های شما ترافیکی را به سایتتان ارسال نمی کنند، کار نمی کنند. به بک لینک ها به عنوان راهی برای افزایش ترافیک وب سایت و دیده شدنتان در موتورهای جستجو فکر کنید. با اندازه گیری عملکرد کمپین خود، می توانید تعیین کنید که کدام بک لینک ها بیشترین ترافیک را دریافت می کنند، بنابراین می توانید استراتژی خود را بهبود ببخشید.

مطمئن شید که بک لینک فقط به سایت خودتون برنمیگرده

اگر مایل به سرمایه گذاری زمان و هزینه در سئو هستید، می دانید که دو نوع لینک مهم وجود دارد: بک لینک و لینک داخلی. در حالی که بک لینک ها به افزایش اعتبار صفحه و دامنه کمک می کنند، لینک های داخلی می توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا ساختار سایت شما و اهمیت صفحات مختلف را بسنجند. با این حال، نوع سومی از پیوند وجود دارد که همیشه باید هنگام تلاش برای بهبود رتبه خود در نظر بگیرید: پیوندهای خارجی. پیوندهای خارجی پیوندهایی از وب سایت شما به وب سایت دیگری هستند. اکنون ممکن است فکر کنید که بازدیدکنندگان را از سایت خود دور می کنید، اما این لینک ها در واقع می توانند برای سئو بسیار مفید باشند.

لینک های خارجی می توانند اعتبار شما را با ذکر منابع و ارائه لینک هایی برای مطالعه بیشتر بهبود بخشند. در عین حال، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا ارتباط و مفید بودن صفحات شما را ارزیابی کنند.

 

چگونه بک لینک بگیریم؟

همانطور که گفتیم، بک لینک‌ها یکی از عوامل مهم در دیده شدن و رتبه‌بندی وب‌سایت شما در موتورهای جستجو است. راه های زیادی برای بک لینک گرفتن وجود دارد. موارد زیر چند مورد را عنوان می­کند:

  1. خرید رپوتاژ آگهی: یکی از روش های موثر برای ایجاد بک لینک طبیعی می­باشد که می­تواند منجر به تبلیغ برند و محصولات شما در سایت های مختلف شود و در نتایج موتور های جستجو پیشرفت کنید.
  2. فعالیت در شبکه های اجتماعی: با فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی می­توانید لینک های سایت خود را پخش کنید.
  3. تولید محتوای با کیفیت: محتوا نقش کلیدی را در رتبه بندی شما دارد. با تولید محتوای خوب دیگران به شما لینک می­دهند.
  4. ایجاد پروفایل در سایت های معتبر: با ساخت پروفایل در سایت های شناخته شده و ایجاد بک لینک به وبسایت خودتان می­توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و مزیت آن این است که برای انجام اینکار هیچ محدودیتی وجود ندارد.
  5. کامنت گذاری در سایت های مرتبط: از طریق کامنت گذاشتن در وبلاگ ها و معرفی صفحه خود می­توانید با سایر وبلاگ نویسان و مخاطبان ارتباط برقرار کنید. با این کار ترافیک هدفمندی را برای صفحه خود ایجاد می­کنید و مخاطب هدف را به صفحه خود می­برید.

 

جمع بندی

بک لینک گرفتن یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک سایت و جذب مخاطب هدف می­باشد. با استفاده صحیح از بک لینک ها می­توانید به پیشرفت کسب وکار خود سرعت ببخشید.

پست های بیشتر...

درخواست طراحی وب سایت

پیمایش به بالا