ابزار (آنالیز گوگل) google analytics

ابزار (آنالیز گوگل) google analytics

ابزار (آنالیز گوگل) google analytics یکی از قدرتمندترین و محبوبتری ابزارهای تحلیل وب سایت در دنیا می باشد

که در این مقاله به معرفی اجمالی آن خواهیم پرداخت.

ابزار ارائه شده توسط کمپانی Google به نام Analytics  یک راهکار حرفه ای برای کنترل و مانیتور ترافیک وب سایت می باشد

که به صورت مجانی انتشار داده شده

و ابزارهای غنی و بسیار پرکاربردی را جهت کنترل ترافیک وب سایت و هم چنین جهت دادن به بازاریابی شما در اختیارتان قرار می دهد.

این سرویس گوگل در واقع توسط مجموعه نرم افزاری Urchine  تولید شده بود

که بعد ها کمپانی Google با خرید موسسه Urchine شروع به توسعه و کامل نمودن ابزار تحلیلی آن نمود

و سپس در سال ۲۰۰۵ نام آن را نیز به Google Analytics   تغییر داد.

این کمپانی در اوایل ارائه این محصول، به دلیل درخواست های بالا ،

آن را برای عموم عرضه نکرده بود و با یک سیستم قرعه کشی از بین افراد ثبت نام شده ،

نسبت به ارائه سرویس خود به آن ها به صورت محدود اقدام می نمود.

بعد ها در اواخر آگوست سال ۲۰۰۶ این کمپانی اعلام کرد که سرویس Analytics خود را برای عموم به صورت رایگان ارائه می نماید.

به کمک Google Analytics می توانید  تبلیغات وب سایت خود را با هدف نموده

و دقیقا بدانید که وب سایت شما بیشتر دارای چه مخاطبانی از چه نقطه جغرافیایی می باشد.

برای بسیاری از کمپانی های حرفه ای استفاده از راهکار Google Analytics برای تحلیل و کنترل ترافیک وب سایت خود یک امر ضروری و مهم می باشد.

حتی در صورتی که سازمان شما مسئولیت مدیریت و اداره صد های وب سایت را نیز داشته باشد،

باز هم ابزار Google Analytics با ارائه راهکار های تحلیلی و کنترلی مناسب همواره باعث صرفه جویی های قابل توجهی در هزینه و زمان می شود.

گزارشی نشان می دهد  که ۵۷% از ۱۰،۰۰۰ وب سایت محبوب دنیا از ابزار Google Analytics

برای تحلیل بازدیدکنندگان و همچنین ارائه راهکارهای جدید برای پربازدیدتر کردن وب سایت خود استفاده می نمایند.

 

پست های بیشتر...

درخواست طراحی وب سایت

پیمایش به بالا